Agenda

1. Agenda

1.1. Agendapunt toevoegen aan favorieten

1.2. Opzoeken van agendapunten

1.3. Inschrijven voor agendapunt

1.4. Agendapunt aanmaken

1.5. Agendapunt wijzigen

1.6. Agendapunt verwijderen

1.7. Via het agendapunt laten aanmelden

 

1. Agenda

1.1. Agendapunt toevoegen aan favorieten

U kunt een agendapunt toevoegen aan uw favorieten door naar het betreffende agendapunt te gaan en onder het bericht op de knop “Toevoegen aan favorieten”  te klikken. Op deze wijze kunt u het bericht gemakkelijk terug vinden in uw favorieten op de “Mijn roze50+” pagina.

1.2. Opzoeken van agendapunten

U kunt op de agenda pagina zoeken op datum in de kalender widget of via de filter, maar u kunt natuurlijk ook op sleutelwoorden zoeken, door de zoekfunctie te gebruiken in de werkbalk.

1.3. Inschrijven voor agendapunt

Mocht u zich willen inschrijven voor een evenement dat hiervoor de ruimte biedt, dan kan dit door het volgende aan te vinken, onderin bij het agenda item: “Ja, ik wil mij inschrijven voor dit evenement en accepteer de voorwaarden gesteld aan dit evenement” en klik vervolgens op aanmelden.

1.4. Agendapunt aanmaken

Wanneer u geregistreerd en ingelogd bent, kunt u agendapunten plaatsten op de website. Als u een agendapunt wilt aanmaken kunt u dit doen doormiddel van

de volgende stappen:

  • Klik in de werkbalk op “nieuw bericht” (Afb. 1)

  • Bedenk een goede titel voor het bericht
  • U kunt ervoor kiezen om een foto toe te voegen aan het bericht

Belangrijk: Wanneer u een foto wilt plaatsen bij een bericht, moet u aangeven of u over de rechten van de afbeelding beschikt. Dit heeft te maken met de auteursrechten. Mocht u niet over de rechten beschikken van een foto, dan moet u de bron en de fotograaf van de foto benoemen voor u het bericht plaatst. Roze50Plus is niet verantwoordelijk voor de content die door de Roze50Plus community wordt aangeleverd. Hier is de gebruiker zelf verantwoordelijk voor. Ook is het belangrijk dat bij het plaatsen van een bericht zich houdt aan de door Roze50plus gestelde algemene voorwaarden.

  • Voeg in het content vak het bericht toe
  • U kunt ervoor kiezen om andere gebruikers te laten reageren op uw bericht door de checkbox aan te vinken
  • U voegt vervolgens de datum toe wanneer het evenement zal plaatsvinden
  • U kunt ook een aanvangstijd voor het evenement toevoegen
  • Selecteer een categorie
  • Bepaal wie uw bericht mag lezenBepaal of gebruikers zich moeten aanmelden door de checkbox: “Gebruikers moeten zich aanmelden voor dit evenement” aan te vinken of open te laten 

BelangrijkWanneer de checkbox is aangevinkt moet er nog een uiterlijke datum van inschrijving worden opgegeven en een beheerder worden aangestelt

  • Bepaal of er van dit agendapunt ook een actueel bericht gemaakt moet worden door de checkbox: “Maak een actueel bericht aan“ aan te vinken of open te laten.

BelangrijkWanneer de checkbox is aangevinkt moet er een titel en tekst worden opgegeven voor het bericht dat onder actueel komt te staan, daar naast kunt u hier een uitzenddatum instellen. Dit houd in dat het bericht pas op de geselecteerde datum in actueel wordt geplaatst. Voorbeeld: U wilt op 24-03-2013 een agendapunt aanmaken alleen pas op 20-03-2013 moet er een actueel bericht verschijnen over dit agendapunt. Dan stelt u dus bij “uitzenddatum vanaf” de datum 20-03-2013 in.

1.5. Agendapunt wijzigen

Wanneer u een agendapunt geplaatst heeft, maar deze wilt wijzigen dan is dit mogelijk. Selecteer het agendapunt dat u wilt wijzigen en kies in de werkbalk (afb. 2) “item bewerken”.

1.6. Agendapunt verwijderen

Wanneer u een agendapunt geplaatst heeft, maar deze wilt verwijderen dan is dit ook mogelijk. Selecteer het agendapunt dat u wilt verwijderen en kies in de item-werkbalk (afb. 2) “item verwijderen”.

Afb. 2

1.7. Via het agendapunt laten aanmelden

Als u een agendapunt aanmaakt waarbij aanmelden verplicht is, kunt u ervoor zorgen dat de gebruikers zich via het agendapunt direct kunnen aanmelden op uw agendapunt. Op elke inschrijving ontvangt u een persoonlijk bericht. Deze komt terecht bij “Inbox“ en vervolgens in het linker menu onder de naam “Aanmeldingen“. Wilt u direct een overzicht kunnen downloaden met daarin alle aanmeldingen van een specifiek element? dan kan dit natuurlijk ook. Navigeer naar het desbetreffende agenda item en druk op in de item-werkbalk (Afb. 2) op de knop: “Bekijk aanmeldingen“.

Er wordt vervolgend een CSV (comma gescheiden) bestand gedownload. Sla dit bericht op waar u het makkelijk kan terug vinden, open uw Excel en klik linksboven bij “bestand” op “importeren”. U wordt nu verzocht een bestand te selecteren om te importeren. Selecteer hier het zojuist gedownloade bestand en een overzicht zal direct naar voren komen.

Delen